خوب، بد، زشت در سکس

🔯بسیاری از مردم نه تنها در ایران و در کشورهای آسیایی، بلکه در جوامع امریکایی-اروپایی که رفتار جنسی در آنها کمتر محافظه کارانه به نظر می آید، در مورد اینکه مرز هنجار و ناهنجار در سکس کجاست و کدام رفتارها، تمایلات یا خیال پردازیهای جنسی در سکس خوب است یا بد یا زشت تردید دارند.

بطور مثال میل به تسلط یا زیر سلطه قرار گرفتن، نقش بازی کردن، نمایشگری و موضوعات دیگری که بسیاری از آنها سالها در زیر گروه اختلالات پارافیلیایی ( انحرافات جنسی) در راهنمای آماری و تشخیص بالینی اختلالات روانی(DSM) قرار داشت و باعث شده بود برخی از افراد بدین سبب برچسب "منحرف" بخورند.

🔯تحقیقات جدید می گویند؛ دامنه سکس معمولی و طبیعی بسیار گسترده است، وقتی بین زوجین توافقی درباره هرگونه رابطه جنسی وجود دارد و این رابطه برای هردوی آنها لذتبخش و راضی کننده است و تبعات قانونی ندارد، حتی اگر ظاهر آن غیر معمول به نظر برسد، مشکلی وجود ندارد.

🔯دکتر کریستین جویال روانشناس بالینی،در این رابطه می گوید؛ آنچه باید انحراف تلقی شود بسیار نادر است، زیرا کسانیکه از سکس غیرمعمول لذت میبرند و مشکلی برای خود و دیگران ایجاد نمی کنند را نباید منحرف نامید.
تنها مواردی در زمره آسیب شناسی قرار می گیرند که موجب رنج و بدون رضایت طرفین( مثل پدوفیلیا یا بچه خواهی، تجاوزات جنسی) باشد یا باعث آزار دیگران یا سایر طرفین ( مانند رابطه با حیوانات یا جسد) شود.

 

دکتر بهاره صباغ ابريشمي
روانپزشک و درمانگر اختلالات جنسي
گروه روانپزشکي ويان

 

                                                             1.jpg                

دکتر بهاره ابریشمی
نویسنده: دکتر بهاره ابریشمی
روان پزشک، روان درمان گر و سکس تراپیست

مشاهده سایر مطالب دکتر بهاره ابریشمی

برچسب ها: مشکلات ارتباط جنسی

 

گروه  تخصصی و فوق تخصصی روانپزشکی ویان
مطب دکتر سامرند سلیمی

مطب سعادت آباد

سعادت آباد. میدان کاج به سمت جنوب. اولین کوچه سمت راست(مقدس یا یازدهم).ورود با خودرو از خیابان پانزدهم . پ 3. و 302. ط 3
02122385679 - 02122385718

مطب میرداماد

میرداماد. میدان مادر. خیابان سنجابی (بهروز). کوچه یکم سمت راست. پ 8 . و 17. ط2
02122904886 - 02122904887


ساعت کاری

شنبه - پنجشنبه :  21-15