بی میلی جنسی در مردان و زنان ...علت ها و راهکارها!

این پدیده یک مسئله چند بعدی است و از جنبه های مختلف فردی، بین فردی، روان شناختی، پزشکی و محیطی و ... تاثیر می گیرد و قابل بررسی است و ممکن است عومل متعددی در آن نقش داشته باشد.

برخی عوامل که ممکن است در بی میلی جنسی نقش داشته باشد عبارتست از :

۱- دیدگاه و نگرش فرد نسبت به رابطه جنسی ( مثلا از نظر مذهبی، فرهنگی، اجتماعی و ...) ، وجود همزمان خطای شناختی در شیوه تفکر فرد ( مثلا فرد همیشه بر این باور است که " من آدم دوست داشتنی نیستم" ) و وجود تعارضات ناخودآگاه، ترسها و تمایلاتی که ریشه در مشکل جنسی فرد دارد

۲- برخی بیماریهای جسمی ( مثل برخی مشکلات هورمونی از قبیل اختلالات تیروییدی )، روانی ( افسردگی، اضطراب و ...)و مصرف برخی داروها (داروهای ضد فشارخون، برخی داروهای ضد افسردگی و ...)

۳- نداشتن مهارت ارتباط عاطفی و جنسی

۴- تعارضات و مشکلات حل نشده در ارتباط بین فردی زوج
۵- برقراری رابطه جنسی در شرایط روانی نامناسب که ممکن است بصورت الگوهای تکراری درروابط زوج باشد( مانند ارتباط جنسی بعد از یک روز کاری پرتنش همراه با خستگی شدید جسمی و روانی فرد)

برای درمان بی میلی جنسی چه باید کرد ؟

درمان بی میلی جنسی :

در مسئله بی میلی جنسی کمک گرفتن از افراد متخصص در این زمینه ( سکس تراپیست )  بسیار اهمیت دارد،لذا گول برخی تبلیغات اغراق آمیز در مورد داروهای افزایش میل جنسی را نخورید، البته این بدین معنی نیست که منکر اثرات موثر برخی داروها شویم بلکه اثرات آنها معمولا موقتی است و در صورت عدم بررسی وحل این مسئله ازجنبه های دیگر انتظار نداشته باشید که این مشکل یک شبه حل شود.

در سکس تراپی نوین، از چند بعد مختلف به موضوع نگاه می شود و روشهای درمانی که مورد استفاده قرار می گیرد شامل :

۱- در ابتدا، حتما لازم است فرد از نظر وجود بیماریهای جسمی، روانی و نوع داروهای مصرفی دقیقا ارزیابی شود و در صورت وجود بیماریهای جسمی و روانی و یا مصرف داروهایی که ممکن است باعث بی میلی جنسی فرد شده باشد، درمان آن ها کمک زیادی به حل مشکل بی میلی جنسی فرد مبتلا خواهد کرد.

۲- رواندرمانی_تحلیلی مدرن (در جهت حل تعارضات ناخودآگاه و ....)، زوج_درمانی( حل مشکلات ارتباطی زوج ) و درمان شناختی_رفتاری(اصلاح خطاهای شناختی و فکری فرد و آموزش تکنیکها و مهارتهای رفتاری در طی جلسات درمانی)

 

دکتر زینب صائمی

روان پزشک، درمانگر اختلالات جنسی

گروه روان پزشکی ویان

دکتر زینب صائمی
نویسنده: دکتر زینب صائمی
روانپزشک، زوج درمانگر و سکس تراپیست

مشاهده سایر مطالب دکتر زینب صائمی

برچسب ها: مشکلات ارتباط جنسی

 

گروه  تخصصی و فوق تخصصی روانپزشکی ویان
مطب دکتر سامرند سلیمی

مطب سعادت آباد

سعادت آباد. میدان کاج به سمت جنوب. اولین کوچه سمت راست(مقدس یا یازدهم).ورود با خودرو از خیابان پانزدهم . پ 3. و 302. ط 3
02122385679 - 02122385718

مطب میرداماد

میرداماد. میدان مادر. خیابان سنجابی (بهروز). کوچه یکم سمت راست. پ 8 . و 17. ط2
02122904886 - 02122904887


ساعت کاری

شنبه - پنجشنبه :  21-15