رابطه جنسی، سخت یا آسان؟

🌀می توان گفت بزرگترین ضربه ها را به بدنه روابط زناشویی، تلویزیون، فیلمها، رمانها و فضای مجازی با اطلاعات نادرست جنسی شان، وارد کرده اند. 

چرا؟!!
در این گونه منابع نامعتبر تصویری که از امور جنسی ارائه میشود، اغلب دو سر یک طیف است. در یک سوی طیف، مقاربت آسان، خوشایند و روان نشان داده می شود، گویی از ابتدا و بدون هیچ تلاشی، ارتباط جنسی به شکل صحیح و آسان بین زن و مرد برقرار می شود. این تصویر باعث می شود که فرد خوشبینانه فکر کند که همه چیز بصورت کاملا عادی و خودبخودی رخ می دهد و دسترسی به تجربه خوشایند جنسی فوری امکان پذیر است.
در سوی دیگر طیف نیز رابطه جنسی خشن، دردناک، ناخوشایند و نفرت انگیز نمایانده می شود، به گونه ای که مخاطب از مسائل و افکار جنسی بیزار و گریزان می شود.
🌀در حقیقت باید دانست که تجربه های خوشایند جنسی فورا ایجاد نمیشود، بلکه به مرور و از طریق همکاری، درک متقابل و با افزایش مهارت هر دو طرف به دست می آید.
با توجه به عدم وجود سیستم اطلاع رسانی مناسب در جامعه، در اوایل زندگی زوجین تمامی رفتارهای جنسی مابین آنها بر اساس آزمون و خطا می باشد.بعضی افراد با شروع تعاملات جنسی این مهارتها را سریع یاد می گیرند و برخی دیگر در این زمینه کند و ناشی هستند که در این صورت باید به طرف مقابل خود فرصت دهید و او را با کلمات و یا به شیوه عملی راهنمایی کنید تا به تدریج مهارتهای جنسی لازم را کسب نماید.

 

دکتر بهاره صباغ ابريشمي
روانپزشک و درمانگر اختلالات جنسي
گروه روانپزشکي ويان

 

                                           asan.jpg

دکتر بهاره ابریشمی
نویسنده: دکتر بهاره ابریشمی
روان پزشک، روان درمان گر و سکس تراپیست

مشاهده سایر مطالب دکتر بهاره ابریشمی

برچسب ها: مشکلات ارتباط جنسی

 

گروه  تخصصی و فوق تخصصی روانپزشکی ویان
مطب دکتر سامرند سلیمی

مطب سعادت آباد

سعادت آباد. میدان کاج به سمت جنوب. اولین کوچه سمت راست(مقدس یا یازدهم).ورود با خودرو از خیابان پانزدهم . پ 3. و 302. ط 3
02122385679 - 02122385718

مطب میرداماد

میرداماد. میدان مادر. خیابان سنجابی (بهروز). کوچه یکم سمت راست. پ 8 . و 17. ط2
02122904886 - 02122904887


ساعت کاری

شنبه - پنجشنبه :  21-15