چگونه در رابطه جنسی به یکدیگر بازخورد دهیم؟

♻️صحبت در مورد رابطه جنسی از صحبت در مورد هر چیز دیگری در زندگی مشترک زوجین سخت تر است، حتی در زوجینی که ادعا می کنند از نظر عاطفی بسیار باهم مانوس هستند و سالها از ازدواج آنها می گذرد، چگونه سخن گفتن از رابطه جنسی به نحوی که دیگری آزرده خاطر نشود، چندان راحت نیست.

♻️زوجین می توانند بعد از داشتن رابطه جنسی و یا در حین آن با بدنشان منظور خود را به دیگری بفهمانند. به راهکارهای زیر در این رابطه توجه فرمایید؛

1-بازخورد سازنده؛ هر کدام از شرکا می توانند بعد از یک تماس جنسی دو مورد را ذکر کنند که برای وی بسیار تحریک کننده بوده و دو مورد را نیز ذکر کنند که چندان دلچسب نبوده است.با توجه به اینکه هر دو نفر در این گفتگو شرکت می کنند، نگرانی بابت آزرده شدن و مقصر شمردن دیگری وجود ندارد.

2-زبان بدن: در صورتیکه شریک جنسی با دقت به اصوات و ناله های جنسی پارتنر خود گوش دهد و یا به حالت چشمها و شیوه تنفس او خوب توجه کند و یا تمرکز کافی روی تغییر مکان یا تغییر وضعیت فرد مقابل خود داشته باشد، میتوان تحرکات لذت بخش را بیشتر و نسبت به رفتارهایی که حس خوب را در فرد ایجاد نمی کند آگاهی یافت.

3-راهنمایی با دست: تکنیک دیگر آن است که یک شریک دست دیگری را گرفته و محل مورد علاقه برای تحریک شدن و یا شدت تحریک لازم وحتی نحوه تحریک را به پارتنر خود نشان دهد.

♻️زوجین بطور مرتب و دوره ای باید رابطه جنسی خود را مورد پایش قرار داده و در مورد آن صحبت کنند.

 

دکتر بهاره صباغ ابريشمي
روانپزشک و درمانگر اختلالات جنسي
گروه روانپزشکي ويان

 

                                             photo_2017-12-16_16-14-39.jpg

دکتر بهاره ابریشمی
نویسنده: دکتر بهاره ابریشمی
روان پزشک، روان درمان گر و سکس تراپیست

مشاهده سایر مطالب دکتر بهاره ابریشمی

برچسب ها: مشکلات ارتباط جنسی

 

گروه  تخصصی و فوق تخصصی روانپزشکی ویان
مطب دکتر سامرند سلیمی

مطب سعادت آباد

سعادت آباد. میدان کاج به سمت جنوب. اولین کوچه سمت راست(مقدس یا یازدهم).ورود با خودرو از خیابان پانزدهم . پ 3. و 302. ط 3
02122385679 - 02122385718

مطب میرداماد

میرداماد. میدان مادر. خیابان سنجابی (بهروز). کوچه یکم سمت راست. پ 8 . و 17. ط2
02122904886 - 02122904887


ساعت کاری

شنبه - پنجشنبه :  21-15