‍ زمان مناسب رابطه جنسی

 

⭕️یکی از موضوعات بسیار مهم در مقوله رابطه جنسی که بسیاری از زوجین در مورد آن باهم اختلاف نظر دارند، زمان مناسب برای انجام نزدیکی است.
در کلینیک اغلب با زوجهائی مواجهیم که مثلا یکی از آنها ترجیحش انجام رابطه جنسی صبحگاهی و دیگری رابطه جنسی در نیمه شب است و همین عدم تفاهم در طول زمان منجر به دلزدگی و کناره گیری آنها از رابطه جنسی شده است.
حال چه باید کرد؟
✴️حل این مساله مانند سایر مباحث زندگی مشترک، به جای بحث و جدل و نهایتا دوری گزینی، با گفتگویی دوستانه و محترمانه و همدلی و درک متقابل و توافق دوجانبه و برنامه ریزی درست به راحتی امکان پذیر خواهد بود.

✴️اگر زوجین بدانند که هدف از رابطه جنسی صرفا دخول و ارگاسم نیست و مهمترین هدف رابطه جنسی ایجاد صمیمیت و آرامش بین زوجین است، راحت تر با مقوله زمانبندی رابطه جنسی کنار خواهند آمد.
برای مثال زوجی که این آگاهی را دارند که قرار نیست در هر نوبت نزدیکی خانم به ارگاسم برسد، راحت تر میتواند در مواقعی که آمادگی ارگاسم را ندارد با شیوه های مختلف دیگر (اورال یا لمس دستی)و حتی یک رابطه جنسی واژینال فوری به نیت ارضای مرد، رابطه برقرار کند و ارگاسم و لذت خود را به زمانی دیگر موکول کند.یا اینکه اگر زوج باور داشته باشند که رابطه جنسی صرفا به معنای دخول آلت نیست،در صورت عدم آمادگی مرد برای مقاربت از هم آغوشی و رابطه جنسی به طرق دیگر بهره خواهند برد.همه اینها با کمی صرف وقت و بالا بردن اطلاعات جنسی علمی مفید محقق خواهد شد.

💟رابطه جنسی بازی کودک درون دو انسان با یکدیگر است،اگر چه بازی بدون قانون نمی تواند باشد، اما اگر قوانین و شروط حاکم بر آن زیاد باشد، لذت بازی از طرفین گرفته میشود، یک رابطه جنسی خوب میتواند گاهی ناگهانی و خود انگیخته باشد و گاه توامان با برنامه ریزی قبلی و با طی شدن سلسله مراتب خاص آن. رابطه جنسی ایده آل باید مجموعه از این دو نوع متود باشد.

💟بطور کلی زوجین هر زمانی که هماهنگی و آمادگی دو طرفه را داشته باشند می‌توانند باهم رابطه جنسی برقرار کنند و آن زمان، بهترین وقت برای برقراری رابطه بین زوجها ست.


💟رابطه جنسی خوب نباید با معده پر انجام شود، چرا که بعد از صرف غذا، بیشترین خونرسانی به سمت دستگاه گوارش، برای هضم غذا صورت می گیرد و فعالیت جنسی نیاز به خونرسانی بالا در ناحیه لگنی دارد.بهترین زمان رابطه جنسی حدود دو الی سه ساعت بعد صرف غذاست.

💟رابطه جنسی با معده بسیار خالی نیز نمی بایستی انجام گیرد، چرا که یک رابطه جنسی کامل نیاز به صرف انرژی دارد، و در صورتیکه سوخت گیری فرد کافی نباشد، ممکن است بعلت افت قند خون، بعد رابطه جنسی فرد دچار سردرد و علائم دیگر هایپوگلایسمی شود.

💟بهترین زمان رابطه جنسی پس از انجام استراحت کافیست.
گفته شده که صبح ها قبل از رفتن به محل کار و آغاز فعالیت روزانه بهترین زمان برای آمیزش جنسی زوجین است چرا که زوجین هم به لحاظ ذهنی و فکری آرامش دارند و هم به دلیل اینکه میانجی‌های شیمیایی که در حین یک رابطه خوب زناشویی اتفاق می‌افتد ایجاد آرامش می‌کند.

 

دکتر بهاره صباغ ابريشمي
روانپزشک و درمانگر اختلالات جنسي
گروه روانپزشکي ويان

 

                                                       zam.jpg

 

 

دکتر بهاره ابریشمی
نویسنده: دکتر بهاره ابریشمی
روان پزشک، روان درمان گر و سکس تراپیست

مشاهده سایر مطالب دکتر بهاره ابریشمی

برچسب ها: مشکلات ارتباط جنسی

 

گروه  تخصصی و فوق تخصصی روانپزشکی ویان
مطب دکتر سامرند سلیمی

مطب سعادت آباد

سعادت آباد. میدان کاج به سمت جنوب. اولین کوچه سمت راست(مقدس یا یازدهم).ورود با خودرو از خیابان پانزدهم . پ 3. و 302. ط 3
02122385679 - 02122385718

مطب میرداماد

میرداماد. میدان مادر. خیابان سنجابی (بهروز). کوچه یکم سمت راست. پ 8 . و 17. ط2
02122904886 - 02122904887


ساعت کاری

شنبه - پنجشنبه :  21-15