اضطراب جنسی - اضطراب بکارت (hymen anxiety)

‍ اضطراب جنسی

 

 این قسمت:

 اضطراب بکارت (hymen anxiety)

 

 ⛔️ یک نوع اضطراب بسیار شایع خصوصا در فرهنگ ایرانی، توام با افکار نگران کننده تکراری پیرامون آسیب دیدگی پرده بکارت، نوع پرده، مراجعات مکرر به متخصص جهت معاینه پرده، مطالعه زیاد منابع موجود در این زمینه، چک کردن مکرر ناحیه تناسلی خود و یابرعکس، پرهیز از حتی یک نوبت چک خود یا معاینه توسط دیگری علی رغم اضطراب شدید. 

 

⛔️در مورد پرده بکارت یا هایمن توجه به نکات زیر ضروریست:

⏳1-پرده بکارت تنها یک چین مخاطیست. 

 

⏳2-پاره شدن پرده بکارت درد و ناراحتی شدیدی به همراه ندارد(علی رغم داستانهای وحشتناکی که افراد از شب زفاف خود برای یکدیگر تعریف می کنند)، تنها کسی درد شدید را تجربه میکند که دچار انقباض عضلات وازن بعلت ترس و اضطراب شده باشد(واژینیسموس) 

 

⏳3- پارگی پرده بکارت ممکن است هیچ گونه خونریزی به همراه نداشته باشد و یا در حد چند قطره چند روز خونریزی وجود داشته باشد، در شرایط عادی، پارگی صرفا یک لایه مخاطی خونریزی شدید و نگران کننده ای به همراه ندارد.

 

⌛️ 4-در صورت هرگونه درد برای دخول بار اول بهتر است به جای هرگونه تصمیم  در جهت انجام جراحی و برداشتن پرده توسط برش تیغ ، به یک سکس تراپیست مراجه کرده و درباره نحوه صحیح انجام نزدیکی و رفع مشکل واژینیسموس درخواست کمک کنید.

 

⏳ 5- انجام جراحی برای برش پرده بکارت فقط در موارد نادری کاربرد دارد و در مابقی میتواند کار را سخت تر و واژینیسموس بیمار را تشدید کند. 

 

دکتر بهاره صباغ ابریشمی 

روانپزشک و درمانگر اختلالات جنسی

گروه روانپزشکی ویان

 

                                                        

دکتر بهاره ابریشمی
نویسنده: دکتر بهاره ابریشمی
روان پزشک، روان درمان گر و سکس تراپیست

مشاهده سایر مطالب دکتر بهاره ابریشمی

برچسب ها: مشکلات ارتباط جنسی

 

گروه  تخصصی و فوق تخصصی روانپزشکی ویان
مطب دکتر سامرند سلیمی

مطب سعادت آباد

سعادت آباد. میدان کاج به سمت جنوب. اولین کوچه سمت راست(مقدس یا یازدهم).ورود با خودرو از خیابان پانزدهم . پ 3. و 302. ط 3
02122385679 - 02122385718

مطب میرداماد

میرداماد. میدان مادر. خیابان سنجابی (بهروز). کوچه یکم سمت راست. پ 8 . و 17. ط2
02122904886 - 02122904887


ساعت کاری

شنبه - پنجشنبه :  21-15