✅غم زمانه خورم یا فراق یار کشم؟

 

در زندگیهای امروزی به واسطه اشتغال و یا تحصیل زوجین در شهرها و یا حتی کشورهای مختلف و بدنبال آن افزایش فاصله مکانی بین همسران، احتمال بروز روابط خارج زناشوئی افزایش می یابد.

لذابا توجه به این مساله علاوه بر اینکه توصیه به برقراری تماسهای کوتاه تلفنی، گذاشتن پیام صوتی-تصویری و ایمیل و دیدارهای منظم در این شرایط سخت می شود، مهم است که به همسرتان حتی زمانی که در کنار شما نیست، توجه آگاهانه داشته باشید و او را در قلب خودتان حفظ کنید.

بنابراین ضروریست که بر اساس تکنیکهای mind fulness فعالانه و هدفمند، چند دقیقه در روز به همسرتان و احساس عاشقانه ای که نسبت به او دارید متمرکز شوید، همچنین به جای اینکه موقعیت ها یا محرکهای منفی بر احساسات شما اثر کند و افکار منفی و انتقاد و قضاوت را از سر بگیرید، آگاهانه به این موضوع فکر کنید که همسرتان شمارا دوست دارد و برای شما ارزش و احترام قائل است، نیز می توانید در مورد یکی از کارهای دوست داشتنی همسرتان مثل لبخندی که به شما میزند و یا لمس عاشقانه شما، تفکر کنید و به احساستان توجه کنید.

👈👈این تمرین نهایت چند دقیقه در روز از شما زمان می گیرد اما تنش بین زوجین را کم کرده و باعث ایجاد محیطی عاطفی شده و از خطرات تهدید کننده زندگی زوج می کاهد.

 

دکتر بهاره صباغ ابريشمي
روانپزشک و زوج درمانگر
گروه روانپزشکي ويان

 

gham.jpg

دکتر بهاره ابریشمی
نویسنده: دکتر بهاره ابریشمی
روان پزشک، روان درمان گر و سکس تراپیست

مشاهده سایر مطالب دکتر بهاره ابریشمی

برچسب ها: زوج درمانی و مشاوره قبل ازدواج

 

گروه  تخصصی و فوق تخصصی روانپزشکی ویان
مطب دکتر سامرند سلیمی

مطب سعادت آباد

سعادت آباد. میدان کاج به سمت جنوب. اولین کوچه سمت راست(مقدس یا یازدهم).ورود با خودرو از خیابان پانزدهم . پ 3. و 302. ط 3
02122385679 - 02122385718

مطب میرداماد

میرداماد. میدان مادر. خیابان سنجابی (بهروز). کوچه یکم سمت راست. پ 8 . و 17. ط2
02122904886 - 02122904887


ساعت کاری

شنبه - پنجشنبه :  21-15