شوخیها

✴️اگر چه بسیاری از افراد برای تسکین افکار و عواطف دردناک خود از شوخی استفاده می کنند که یک مکانیسم دفاعی سازگارانه و هوشمند است، اما اگر شوخی زیاد و دائمی شود، میتواند علامت این باشد که فرد از تماس با موضوعات خاص و عواطف دردناک اجتناب دارد و این مساله مشکل ساز است.

👈👈برای مثال در روابط زوجین اگرچه وجود فضای شوخی و خنده به مشکلات خوب است اما اگر هر وقت که همسرتان در حال صحبت از نگرانیهای جدی خود باشد، بحث را به شوخی بگیرید، این خود مانع بزرگی در راه گوش دادن فعال و ارتباط درست مابین زوجین محسوب شده و فضای صمیمانه زوج را تخریب می کند.


👌گاهی همسران خصوصا آقایان فکر می کنند برای اینکه همسرشان را از فضای تشویش ونگرانی خارج کنند، باید مدام شوخی کنند و بخندند، در حالیکه نیاز همسر شما در آن زمان دو گوش شنوا و دستانی گرم است.
👌داشتن حس شوخ طبعی در حل تعارض زوجین و احیای رابطه زوج بسیار مهم است، اما زوجین بایستی بعد از گذر از مرحله حاد جر و بحث به حل مساله بپردازند و مسئولیت رفتار خود را بپذیرند واگر صرفا در مرحله شوخی گیر کنند، در زندگی مشترک رشدی نخواهند داشت.

 

دکتر بهاره صباغ ابريشمي
روانپزشک و زوج درمانگر
گروه روانپزشکي ويان

 

shoo.jpg

دکتر بهاره ابریشمی
نویسنده: دکتر بهاره ابریشمی
روان پزشک، روان درمان گر و سکس تراپیست

مشاهده سایر مطالب دکتر بهاره ابریشمی

برچسب ها: زوج درمانی و مشاوره قبل ازدواج

 

گروه  تخصصی و فوق تخصصی روانپزشکی ویان
مطب دکتر سامرند سلیمی

مطب سعادت آباد

سعادت آباد. میدان کاج به سمت جنوب. اولین کوچه سمت راست(مقدس یا یازدهم).ورود با خودرو از خیابان پانزدهم . پ 3. و 302. ط 3
02122385679 - 02122385718

مطب میرداماد

میرداماد. میدان مادر. خیابان سنجابی (بهروز). کوچه یکم سمت راست. پ 8 . و 17. ط2
02122904886 - 02122904887


ساعت کاری

شنبه - پنجشنبه :  21-15