عشق چیست ؟

‍ #عشق چیست ؟ با رسم شکل توضیح دهید . بارم دو نمره

هر کسی در زندگی عشق رومانتیک را یا تجربه کرده یا تجربه خواهد کرد . در عشق رومانتیک ما عاشق تصویری از فرد می شویم که خودمان در ذهنمان پرورانده ایم .وقتی پس از مدتی آن تصویر واقعی تر می شود یا عشق رومانتیک به طور طبیعی تمام می شود و یا ما تصویر واقعی فرد مقابلمان را هم دوست خواهیم داشت و رابطه وارد عشقی با شدت و حدت کمتر اما بالغانه تر و پایدارتر می شود .

حالا که جهان دارد روز عشاق یا #والنتاین را جشن می گیرد ، می خواهم درباره  ویژگی اصلی این عشق " بالغانه پایدار دوطرفه معنی دار " سخن بگویم .

#احترام (Respect) :
احترام یعنی این که طرف مقابلمان را همان طور که هست دوست داشته باشیم و مدام درصدد تغییر هیکل و طرز فکر و طرز حرف زدنش نباشیم .
احترام یعنی اعتماد داشتن ‌‌. بی اعتمادی و بدبینی به پارتنر   با اصل احترام مغایرت دارد . چون به طور ضمنی به این معنی است که اگر من سرم را لحظه ای برگردانم تو یک غلطی می کنی !

#عشق_ورزی (Passion) یعنی همان قربان صدقه رفتن و لاو ترکاندن

#صمیمیت (Intimacy ) یعنی ازدواج ذهن ها . یعنی لذت بردن از دنیای ذهنی مشترک . یعنی این که با تو در سفر و خانه و رستوران و خیابان و بیابان خوش می گذرد .

#تعهد ( Commitment ) تعهد فقط وفاداری نیست . تعهد یعنی این که من حواسم هست که کاری نکنم و حرفی نزنم که حال تو را بد کند . تعهد یعنی من در سلامتی و بیماری هوای تو را دارم .تعهد یعنی این که تو کالای گارانتی دار نیستی که اگر نزایی تو را به کارخانه برگردانم .

#قدردانی (Gratitude ) یعنی مرسی که از بین سه و نیم میلیارد مرد یا از بین سه و نیم میلیارد زن من رو انتخاب کردی . یعنی متشکرم که من را دوست داری . یعنی ممنونم برای تمام کارهایی که در این رابطه برای من انجام می دهی .

#دکتر_سامرند_سلیمی
روانپزشک و زوج درمان گر
#گروه_روانپزشکی_ویان

دکتر سامرند سلیمی
نویسنده: دکتر سامرند سلیمی
روان پزشک و روان درمان گر

مشاهده سایر مطالب دکتر سامرند سلیمی

 

گروه  تخصصی و فوق تخصصی روانپزشکی ویان
مطب دکتر سامرند سلیمی

مطب سعادت آباد

سعادت آباد. میدان کاج به سمت جنوب. اولین کوچه سمت راست(مقدس یا یازدهم).ورود با خودرو از خیابان پانزدهم . پ 3. و 302. ط 3
02122385679 - 02122385718

مطب میرداماد

میرداماد. میدان مادر. خیابان سنجابی (بهروز). کوچه یکم سمت راست. پ 8 . و 17. ط2
02122904886 - 02122904887


ساعت کاری

شنبه - پنجشنبه :  21-15